Červenec 2013

Vtipy

25. července 2013 v 13:37 | Martin Pi.z Velešína |  Vtipy
Ahoj,rozhodl jsem se že jednou do měsíce sem budu vkládat nějaké železniční vtipy...Smějící se

  • Otázka palubního počítače Pendolina na strojvůdce: "Opravdu se chcete rozjet?"
  • Železničář: "Co mi tu běháte po trati?"
    Policajti: "Kdo je u vás ´potrat´? My běžíme k rychlíku."
    Železničář: "Kdo je u vás ´krychlík´?" Usmívající se

  • Význam železničních zkratek:
    ČSD - "Čekej soudruhu dlouho"
    ČD - totéž, jen díky změně režimu vypadlo to "soudruhu"
    SŽDC - "Systém železničního drahého cestování"
    ŽSR - "Žiaľ stále rovnako"
    ZSSK - "Zlodejiská spoločnosť stále kradne"

  • Přijde chlap do Smržovky na dolní nádraží a chce jízdenku do Nagana. Ženská za okýnkem řiká: "Nagano? Co to je? - Aha, tak to musíte na horní nádraží, tam mají počítač."
Chlápek jede na horní nádraží a chce zase lístek do Nagana. Chlapek u počítače říká: "To v počítači nemáme. Jeďte do Liberce, tam vám snad pomůžou."
Jede do Liberce a chce zase jízdenku do Nagana. Říkají mu: "Tak to nepůjde. Jeďte do Prahy na hlavní nádraží."
Na pražském hlavním nádraží: "Do Nagana nejezdíme. Jděte na letiště do Ruzyně."
V Ruzyni: "Přímý spoj do Nagana nelétá. Musíte přes Moskvu."
Chlápek už docela otrávenej letí přes Moskvu do Nagana a konečně je tam. Po skončení olympiády jde v Naganu na nádraží a říká (japonsky): "Jeden lístek do Smržovky."
"Dolní nebo Horní nádraží?"

  • Žena: "Představ si, dnes ráno ve vlaku dva muži vstali, aby mi uvolnili místo."
Muž: "A vešla jsi se?"

  • Ptá se cestující průvodčího: "Jede to přes Most?"
"No, přeci se kvůli vám nebudeme brodit přes řeku."

  • Nádraží v Táboře.
Cestující: "Pane průvodčí, prosím vás, jede ten vlak na Písek?"
Železničář: "Nééé, na páru

- další vtipy v srpnu-

Další a další výlety

24. července 2013 v 18:19 | Martin Pi.z Velešína |  Webovky s cestováním
Na mém oficiálním webu https://sites.google.com/site/martinovocestovani13/ přibyly články...
  • 110 let trati Tábor-Bechyně
  • 120 let trati Strakonice-Vimperk
  • Divadelní vlak Ondina
  • Let na šumavu
  • Okružní jízda po jížních čechách,středních čechách a po Plzeňském kraji
  • Koláčový vlak a Bujanovský Flamendr
Milý čtenáři,děkuji vám všem.Z důvodu dovolené vám od 26.7.do 1.7. a od 5.7. do 10.7. nemohu odpovídat na vaše komentáře.Tímto se omlouvám.Ahoj a hezký začátek nového měsíce.Úžasný


Pár postřehů z mých krátkých letních výletů

24. července 2013 v 14:56 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
Ahoj, tady se krátce pochlubím mými malými železničními výlety.Smějící se
Některé byly tak krátké, že nemá žádný význam abych o nich psal na mé oficiální webové stránce.Jel jsem na výlet do Českých Velenic
A hle oni tam dva panteři/650.002 a 650.001/...
Řídící vůz od vlaku spol QBB přezdívaný jako "šuplík" je také pografitt. a má poruchové dveře...
Na R 1252 dne x jela 749.254-9 a 4xvozy BDTN+1x bdt v červeném mátěru ! ! !
Tak co, že jezdit vlakem je někdy i dobrodružné?!PřekvapenýAhoj

Šotogalerie

23. července 2013 v 20:44 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
V srpnu pojedu asi jen na dva výlety, a proto během celého srpna přibude ve fotogalerii spousty šotek(v rozmezí 35-50), ve které zatím nic není...Rozpačitý
Taky proto dám odkaz:https://sites.google.com/site/martinovafotogalerie/martinova-fotogalerie-2013 a ilustrační fotku z Heřmaniček ze dne 18.5.2013(16:33).Hodně štěstí!!!
Nyní se můžete těšit, že zítra dodělám všechny výletové články a pak budu až do 5.8.2013 na dovolené.Takže všem přeji teplé letní večery.S vyplazeným jazykem...ahoj.

Nádraží a zastávky

23. července 2013 v 20:26 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
Čau,
poslední dobou od různých lidí a šotoušů slyším a čtu, jaké jsou nádraží v hrozném stavu, tak já proti tomu zcela demonstruji a mám na fotkách přes 30 nádraží v pěkném stavu,všech šotů jsem autor já.
U všeho napíšu jen, kde to je a můžete se opět jenom kochat...

Bavorov
Blešno
Borovany(1)
Borovany(2)
Boršov nad Vltavou
Černý Kříž
Čičenice
Herbertov zast.
Hradec Králové Slezské předm.
Horní Planá
Jindřichův Hradec
Kardašova Řečice
Lipka
Loučovice
Lovětín(JHMD)
Mezipotočí
Milín
Neštěmice
Nová Pec
Polná na Šum.(Natož že nádraží Polná na šumavě jsem fotil mobilem a z vlaku, tak se povedlo)
Protivín
Pšenice
Putim
Rožmberk nad Vltavou
Stožec zast.
Strunkovice nad Blanicí
Včelná(Autor:Vláčkomil)
Vimperk
A na závěr jako "sladký bonbonek" šotka Vláčkomila, zarostlá Včelná a zvl.vlak "Bujanovský Flamendr"Překvapený.Vláčkomile patří ti velké poděkování,díky moc a všem přeji dobrou noc.
Tak co?Přesvědčil jsem vás?Líbí se vám naše hezká česká nádraží?

"Lokoobjíždění"

23. července 2013 v 19:28 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
Ahoj, asi každému dojde, i laikům logicky, že objíždění lokomotivy znamená změnu přejetí z jedné strany na druhou. Tak jsem něco menšího nafotil ,jak se říká "do balíku" a dávám sem šotky z Nového Údolí a z Lipna nad Vltavou.Připravil jsem šotogalerii pro toho kdo se tam v životě nemůže dostat a neviděl to, tak i pro toho, který to viděl a líbilo se mu to ,či chtěl by se na to rád znovu podívat, tak i pro toho člověka , který se na to rád mrkne a kochá se tím a kochá...Mrkající
Myslím si, že jste to většina z vás na nádraží viděla, tak vám to doufám nemusím popisovat...Smějící se

Na samý závěr jenom napíši, že focené byli 842.012-7,754.022-2 a 210.026-1.Tak ahoj.Úžasný

814.146-7/914.146-6(Aktualizace)

23. července 2013 v 18:30 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
Takhle vám šotouš jede regionovou a řekne si "no jo,zase ta žlutá sra...",a ani se nepodívá na číslo vlaku.Já nyní, když si procházím moje of-stránky, zjistím že je to chyba, protože si uvědomím,že jsem s ní letos už hodněkrát jel. No a tak Regionka 814.146-7 obsluhuje trať 196,tudíž jede přes místo,kde já celý život zatím bydlím.Překvapený
(13.6.2013;814.146-7 ve stanici Velešín Městys)

Proč jsem si na to vzpomněl? Jak už jsem říkal, letos jsem procházel stránky a uvědomoval jsem si, že na 196 jsem jinou dlouho nejel.Když jsem se podíval na aparát,jen co jsem vlez naposled do Regionovy na naší trati. No, mrknul jsem se na číslo a bylo to zas ta samá 814/914!Překvapený.Tak se těším až jí třeba uvidím také na jiné trati.
ÚžasnýA stalo se, jel jsem s ní z ČK do ČB v duo Regionově...Níže bude menší fotogalerie.
(6.4.13;814.146-7 na hlavním nádraží v Českých Budějovicích)
(11.5; 914.146-6 ve Velešíně
(V Těchorazi 4.6.2013 byla 814.146-7)Smějící se
Přeji vám příjemnou jízdu Regionovou,tak ahoj.Mrkající

Železniční řada 440,640 a 650 zvaná "Regiopanter"

20. července 2013 v 23:25 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
Ahoj,
Je na čase abych začal vkládat články,které by měli být hotovy 1.8.13.To se podceňuju,viďte?Nejprve začnu vkládat články v rubrice "Dodatky k mým oficiálním stránkám" a mám to opravdu pestře připravené,to budete koukat.Mezi prvními z těchto článků dám takový obecný popis vlakové jednotky Regiopanter, která je také přezdívaná jako "špageta" a nebo "panťák".U nás v jižních čechách jezdí řada 650 a máme prozatím dva.Celkem nevím kolik jich bude,jestli čtyři nebo šest?.Ještě napíšu, že by měl jezdit(jezdí*) na tratích z Českých Budějovic do Českých Velenic*, Strakonic* ,do Tábora přes Veselí nad Lužnicí a Počátek-Žirovnic.Pokud jednotek bude šest, jsou možné jízdy mezi stanicemi Tábor a Benešovem u Prahy.
Takže vám ho popíšu,nejprve...

Moje postřehy;

Tímto obrázkem bych vás chtěl zblížit s touto železniční jednotkou s nápisem a názvem Regiopanter. Doufám že autor obrázku nebude popuzen stažením nápisu z vlaku a pokud ano, tak se mu velice omlouvám...Plačící.Nové vlaky, když dostali název(dále Regioshark a Regiospider),dostali nápis, který se skládá z písmen ale hlavně s nimi spojený obrázek, odpovídající názvu vlaku.
Na šotce vidíte řídící stanoviště na levé straně, k němuž mohu pouze říci o řídicích stanovištích, které jsou na obou stranách jednotky.Regiopanter obsahuje dvě vlakové kamery,které jsou umístěny ve střední a pravé částí řídící kabiny.Sami se již podívejte....
A na další šotografii uvidíte tu špionskou kameruNevinný.
Postřehy k interiéru a k soupravě:Sedačky jsou polstrované a pohodlné a v 1.třídě jsou navíc sedadla ergonomická.Souprava je připojena na wi-fi,obsahuje opení a klimatizaci.Najdete tu i uzavřené záchody.Dále zde hledejte příjemný nízkopodlažní přístup do vlaku,tzn.že vlak je vybaven všim,aby se tam vešl vozíčkář tudíž i s nájezdovou rampou Výrobce tvrdí ,že je z 65 % nízkopodlažní..V každém voze uvidíte dvoje veliké dveře na každé straně,vůz taky obsahuje vyšší počet velikých oken,je toho hodně vidět.Smějící se
Samozřejmostí je, že vlak byl vyráběn společností škoda a to dokonce v Ostravě,Vlaky se vyráběli dvou-vozový a tří-vozový.Jak vidíte, vlak má informační obrazovky s časem,kam vlak jede,při jakém příjezdu,vypisuje zastávky a pouští reklamy.Vozy mají také hůášení stanic jako v Regionově.Mlčící

Co nám říká wikipedie?

Je možné spojit až čtyři jednotky RP do jedné soupravy. Dvouvozová jednotka má kapacitu 147 sedících cestujících, třívozová 241 sedících cestujících,čtyřvozová kolem 330 cestujících.Mezi vozy jsou průchozí měchy bez dveří,interiéry vozů jsou bez příček a bez dveří.Ke spojování jednotek slouží samočinná spřáhla Scharfenberg.Skříně vozů jsou zhotoveny z hliníkových velkoplošných protahovaných profilů, kabinové moduly na čelech vlaků jsou ocelové a mají jako u jednoho z prvních vlaků odolnost podle crashových norem TSI.Maximální rychlost je 160 km/h, výška podlahy v úrovni nástupu 550 mm nad temenem kolejnice, šířka dveří 1500 mm.Délka dvouvozové jednotky je 52,9 m, délka třívozové jednotky 79,4 m.Maximální šířka je 2,82 m, maximální výška 4,26 metru. Hmotnost třívozové jednotky je 160 tun, dvouvozové jednotky 106 tun.Většina elektrické a pneumatické výzbroje je umístěna na střeše vozidel, společně se vzduchotechnikou a kabeláží ve výšce do 0,7 m nad stropem interiéru, nikoliv v klasické strojovně.Jednotlivé agregáty na střeše mají vlastní skříně, které nejsou nijak aerodynamicky tvarovány.Každý vůz bez ohledu na typ má jeden hnací a jeden běžný podvozek.Protože na hnací podvozek připadá vždy vyšší tíha než na podvozek běžný(přinejmenším o tíhu trakčních elektromotorů a kromě toho je nad něj soustředěna i trakční výzbroj), je touto koncepcí zaručeno, že podíl adhezní hmotnosti bude vyšší než 50 % při jakémkoliv uspořádání jednotky. V každém hnacím podvozku jsou osazeny dva asynchronní trakční motory Škoda ML 3942 K/4 o trvalém výkonu 340 kW.Výkon dvouvozové jednotky je 1360 kW, výkon třívozové jednotky 2040 kW. Soupravy jsou schopny rekuperace energie při brzdění.Jednotky jsou vyráběny ve variantách buď pro napěťové systémy 25 kV 50 Hz i 3 kV ss nebo jen pro 3 kV ss.Sběračem a hlavním vypínačem je vybaven jen jeden čelní vůz (ř. 440, 640, 650). Do ostatních vozů je napájení o potenciálu trakčního vedení soustavy 3 kV DC převáděno kabelem. Druhý hlavový vůz třívozové dvousystémové jednotky je vybaven trakčním transformátorem, jednotka má proto také střešní vedení 25 kV AC, zatímco druhý hlavový vůz dvouvozové dvousystémové jednotky je napájen napětím převedeným na 3 kV DC.Vnější i vnitřní vzhled navrhlo studio Design Descent akademického sochaře Jiřího Španihela.

-další článek příště-

Video

15. července 2013 v 23:41 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
Ahoj,na jaře 11.5.jsem natočil video odjíždějícího vlaku Os 252 v Jindřichově Hradci do Nové Bystřice , tak jsem ho natočil,tak tady ho máte...
Krásné prožití babího léta a dalších spousty jíz valkem vám přeje Martin z Velešína.