Železniční řada 440,640 a 650 zvaná "Regiopanter"

20. července 2013 v 23:25 | Martin Pi.z Velešína |  Dodatky k mým oficiálním stránkám.
Ahoj,
Je na čase abych začal vkládat články,které by měli být hotovy 1.8.13.To se podceňuju,viďte?Nejprve začnu vkládat články v rubrice "Dodatky k mým oficiálním stránkám" a mám to opravdu pestře připravené,to budete koukat.Mezi prvními z těchto článků dám takový obecný popis vlakové jednotky Regiopanter, která je také přezdívaná jako "špageta" a nebo "panťák".U nás v jižních čechách jezdí řada 650 a máme prozatím dva.Celkem nevím kolik jich bude,jestli čtyři nebo šest?.Ještě napíšu, že by měl jezdit(jezdí*) na tratích z Českých Budějovic do Českých Velenic*, Strakonic* ,do Tábora přes Veselí nad Lužnicí a Počátek-Žirovnic.Pokud jednotek bude šest, jsou možné jízdy mezi stanicemi Tábor a Benešovem u Prahy.
Takže vám ho popíšu,nejprve...

Moje postřehy;

Tímto obrázkem bych vás chtěl zblížit s touto železniční jednotkou s nápisem a názvem Regiopanter. Doufám že autor obrázku nebude popuzen stažením nápisu z vlaku a pokud ano, tak se mu velice omlouvám...Plačící.Nové vlaky, když dostali název(dále Regioshark a Regiospider),dostali nápis, který se skládá z písmen ale hlavně s nimi spojený obrázek, odpovídající názvu vlaku.
Na šotce vidíte řídící stanoviště na levé straně, k němuž mohu pouze říci o řídicích stanovištích, které jsou na obou stranách jednotky.Regiopanter obsahuje dvě vlakové kamery,které jsou umístěny ve střední a pravé částí řídící kabiny.Sami se již podívejte....
A na další šotografii uvidíte tu špionskou kameruNevinný.
Postřehy k interiéru a k soupravě:Sedačky jsou polstrované a pohodlné a v 1.třídě jsou navíc sedadla ergonomická.Souprava je připojena na wi-fi,obsahuje opení a klimatizaci.Najdete tu i uzavřené záchody.Dále zde hledejte příjemný nízkopodlažní přístup do vlaku,tzn.že vlak je vybaven všim,aby se tam vešl vozíčkář tudíž i s nájezdovou rampou Výrobce tvrdí ,že je z 65 % nízkopodlažní..V každém voze uvidíte dvoje veliké dveře na každé straně,vůz taky obsahuje vyšší počet velikých oken,je toho hodně vidět.Smějící se
Samozřejmostí je, že vlak byl vyráběn společností škoda a to dokonce v Ostravě,Vlaky se vyráběli dvou-vozový a tří-vozový.Jak vidíte, vlak má informační obrazovky s časem,kam vlak jede,při jakém příjezdu,vypisuje zastávky a pouští reklamy.Vozy mají také hůášení stanic jako v Regionově.Mlčící

Co nám říká wikipedie?

Je možné spojit až čtyři jednotky RP do jedné soupravy. Dvouvozová jednotka má kapacitu 147 sedících cestujících, třívozová 241 sedících cestujících,čtyřvozová kolem 330 cestujících.Mezi vozy jsou průchozí měchy bez dveří,interiéry vozů jsou bez příček a bez dveří.Ke spojování jednotek slouží samočinná spřáhla Scharfenberg.Skříně vozů jsou zhotoveny z hliníkových velkoplošných protahovaných profilů, kabinové moduly na čelech vlaků jsou ocelové a mají jako u jednoho z prvních vlaků odolnost podle crashových norem TSI.Maximální rychlost je 160 km/h, výška podlahy v úrovni nástupu 550 mm nad temenem kolejnice, šířka dveří 1500 mm.Délka dvouvozové jednotky je 52,9 m, délka třívozové jednotky 79,4 m.Maximální šířka je 2,82 m, maximální výška 4,26 metru. Hmotnost třívozové jednotky je 160 tun, dvouvozové jednotky 106 tun.Většina elektrické a pneumatické výzbroje je umístěna na střeše vozidel, společně se vzduchotechnikou a kabeláží ve výšce do 0,7 m nad stropem interiéru, nikoliv v klasické strojovně.Jednotlivé agregáty na střeše mají vlastní skříně, které nejsou nijak aerodynamicky tvarovány.Každý vůz bez ohledu na typ má jeden hnací a jeden běžný podvozek.Protože na hnací podvozek připadá vždy vyšší tíha než na podvozek běžný(přinejmenším o tíhu trakčních elektromotorů a kromě toho je nad něj soustředěna i trakční výzbroj), je touto koncepcí zaručeno, že podíl adhezní hmotnosti bude vyšší než 50 % při jakémkoliv uspořádání jednotky. V každém hnacím podvozku jsou osazeny dva asynchronní trakční motory Škoda ML 3942 K/4 o trvalém výkonu 340 kW.Výkon dvouvozové jednotky je 1360 kW, výkon třívozové jednotky 2040 kW. Soupravy jsou schopny rekuperace energie při brzdění.Jednotky jsou vyráběny ve variantách buď pro napěťové systémy 25 kV 50 Hz i 3 kV ss nebo jen pro 3 kV ss.Sběračem a hlavním vypínačem je vybaven jen jeden čelní vůz (ř. 440, 640, 650). Do ostatních vozů je napájení o potenciálu trakčního vedení soustavy 3 kV DC převáděno kabelem. Druhý hlavový vůz třívozové dvousystémové jednotky je vybaven trakčním transformátorem, jednotka má proto také střešní vedení 25 kV AC, zatímco druhý hlavový vůz dvouvozové dvousystémové jednotky je napájen napětím převedeným na 3 kV DC.Vnější i vnitřní vzhled navrhlo studio Design Descent akademického sochaře Jiřího Španihela.

-další článek příště-
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Který z nových luxus vlaků máte nejradší?

Regiopanter 36.3% (33)
Regioshark 5.5% (5)
Pendolino 2.2% (2)
Leo Express 2.2% (2)
Regioshuttle 5.5% (5)
Regionoha 6.6% (6)
Mám radší starší(např.809,810) 36.3% (33)
Vlakem nejezdím... 4.4% (4)
Nezajímá mě to 1.1% (1)

Komentáře

1 Vláčkomil | Web | 23. července 2013 v 21:12 | Reagovat

Já mu říkám šelma je fakt rychlej a tichej jako Panter.Ted jsem si ho užíval z a do Jílovic a poprvé jsem s ním vezl i kolo.Je to velice pohodlné.

2 Vláčkomil | Web | 23. července 2013 v 21:13 | Reagovat

P.S. Budou tady 4 jednotky. :)

3 Martin Pi.z Velešína | E-mail | Web | 23. července 2013 v 21:48 | Reagovat

Jj,zatím se líbí všem.
Ale jsme opět u toho.Na K-Reportu zas začínají mít pochyby.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama